maandag 21 april 2014

Review: Sennheiser HD 229

Ik kan de hele dag door wel naar muziek luisteren. Op de fiets, in de trein, op het werk, in de auto het maakt mij niet uit. Muziek geeft mij altijd even een moment tot rust. Natuurlijk luisteren we tegenwoordig vaak muziek via onze telefoon en hebben we daar ook een geschikte hoofdtelefoon voor nodig. Toen ik daarom deze hoofdtelefoon van Sennheiser mocht gaan testen was mijn antwoord direct Ja! Inmiddels heb ik hem uitgebreid uitgetest samen met mijn vriend maar hier lezen jullie hieronder meer over.

_________________________________________________________________________

Zodra ik het pakketje meenam naar mijn vriend was hij de eerste die hem open maakte want hey! het is wel een Sennheiser. Ik ben totaal niet bekend met al die merken zolang het maar goed werkt en leuk eruit ziet. In mijn pakketje zat de Sennheiser HD 229 White. Het wit met oranje is typisch een vrouwen modelletje en de zwarte met bordeaux is meer wat voor de mannen. (Tenminste dat is mijn mening ) Samen met mijn vriend hebben wij dus de hoofdtelefoon goed en uitgebreid uitgetest.

Ik heb hem vooral gebruikt tijdens het hardlopen en onderweg naar mijn werk. Te beginnen met het hardlopen hij bleef namelijk heel goed zitten en hij is erg licht (276 gram). Je hebt niet echt het gevoel dat je een hoofdtelefoon op hebt. Tijdens het hardlopen maakt het me niet echt uit als ik geluiden er buiten om hoor maar onderweg naar mijn werk wel. Natuurlijk ben ik niet geheel verdoofd maar grotendeels zijn de geluiden om mij heen verzacht en hoor je nog nauwelijks iets. Dit betekend wel dat je goed oplettend moet blijven want auto's of bussen om je heen hoor je haast niet. Hij is voor mij wel iets onhandig qua grootte ook omdat ik dit zelf niet gewend ben. Als hij inklapbaar zou zijn zou het gelijk een plekje schelen in mijn tas maar ik zou het er voor over hebben.

Dan de mening van mijn vriend die hem gebruikte tijdens het gamen en youtube filmpjes kijken. Bij het gamen viel hij een stuk minder in de smaak want hij heeft daar de wat luxere hoofdtelefoons voor en deze is vrij basic. De youtube filmpjes waren daarin tegen wel een favoriet. Non-stop keek hij de filmpjes en met heel veel plezier want het geluid was echt geweldig. Ondanks dat hij het geluid best hard heeft staan hoor je ook geen ruis en blijft alles mooi helder. Mijn vriend was erg enthousiast en heeft er flink wat uurtjes mee op zijn hoofd gezeten.

Zou ik hem aanraden? Ja zeker als je naar een basic hoofdtelefoon op zoek bent. Het geluid is namelijk echt heel fijn waardoor je helemaal in de muziek opgaat. Natuurlijk is het een beetje gevaarlijk dat de geluiden om je heen zo wegvallen maar dat heb je tegenwoordig bij veel hoofdtelefoon. In het verkeer moet je altijd opletten en zet dan de muziek iets zachter als je een gevaarlijk punt nadert. De Sennheiser HD 229 is te koop bij verschillende bedrijven waaronder http://nl-nl.sennheiser.com

Geen opmerkingen: