dinsdag 27 mei 2014

Review: Theatershow Najib Amhali: I AMHALI

Wie kent hem niet Najib Amhali? Een gezellige en vrolijke Marokkaanse Nederlander. Als je een bezoekje aan één van zijn theatershows wil brengen moet je vaak geluk hebben want de kaarten zijn zo verkocht. In september besloten Jasper en ik ook maar eens een gokje te wagen want hij kwam langs met zijn nieuwe show in het Zaantheater. Geluk bij een ongeluk waren er nog een aantal kaartjes en woensdag 21 mei 2014 zijn wij geweest en het was weer geweldig!

_________________________________________________________________

Tot nu toe heb ik al zijn theatershows gezien waarvan er twee zelfs nu live bij aanwezig geweest. Ik geef toe als je eenmaal in dat theater zit neemt hij je helemaal mee in zijn verhaal en lig je bijna de hele show dubbel. Broodje shoarma blijft zijn topper natuurlijk en zo word hij ook vaak benaderd op straat maar dat stukje van zijn show is en blijft leuk.

De show begon met het zoeken van wie zijn jongste bezoeker was op deze avond en dan haalt hij je ook de hele avond zo nu en dan even terug in zijn show. Najib Amhali zijn show draaide dit keer grotendeels om de zwangerschap van zijn vriendin waar hij allemaal leuke verhaaltjes om heen had bedacht. Verder hoor je natuurlijk ook even het stukje terug van Geert Wilders: "Willen jullie meer of minder Marokkanen" De hele zaal lag helemaal dubbel toen hij dat even naar voren haalde. Hij ging weer terug naar Marokko, zijn beste vrienden kwamen er nog even in voor en dierengeluiden daar is hij ook goed in. Zo kan ik nog wel even doorgaan maar daarvoor moet je zelf toch even een avondje voor gaan zitten.

Sinds een aantal theatershows van Najib Amhali staat zijn band ook wat meer centraal in de show en op bepaalde momenten is dat heel fijn maar soms hoeft het ook niet. Het moment dat Najib even zijn band verschillende typetjes liet doen was daarin tegen wel weer grappig vooral omdat de drummer er blijkbaar niet zo van houd. Alleen soms zijn de liedjes wat langdradig en dat merk je dan ook aan het publiek die zijn dan brood nodig weer toe aan een leuke grap.

Najib Amhali is gewoon een geweldige entertainer en ik zal niet teveel vrij geven over zijn show want je moet er gewoon zelf even heen. Tot nu toe draait hij tot 14 mei 2015 in de Nederlandse theaters en er zijn nog wel op verschillende locatie kaartjes te koop dus kijk goed rond. Even een tip doe dit wel via de officiële websites want via marktplaats is de kaartverkoop 9 van de 10 keer nep en dat zou zonde zijn van je geld. Het was weer een goede theatershow van meneer Amhali. Hieronder nog even het beroemde stukje uit zijn vorige theatershow Freefight `Broodje Shoarma`

Geen opmerkingen: