dinsdag 3 maart 2015

Top 10 van gezond fruit


Als je op de lijn let dan denk je dat fruit wel gezond is maar je verbaasd je erover dat sommige fruitsoorten bomvol suiker en koolhydraten bevatten. Houd het daarom ook op drie stuks fruit per dag om de juiste hoeveelheid binnen te krijgen. Hieronder heb ik een top 10 van meest gezonde fruit die jouw kunnen helpen tijdens het afvallen om een bewuste keuze te maken.

1. De appel

De appel is het gezondste fruitsoort want een normale appel bevat maar 80 calorieën en bezit 3 gram aan vezels. Onze lichaam heeft per dag tussen de 20 en 30 gram vezels nodig. Deze vezels kunnen onder andere hartproblemen voorkomen.

2. De abrikoos

Nummer twee op de lijst zijn de abrikozen. Drie abrikozen bevatten ongeveer 51 calorieën en deze vrucht bevat een stof die in je lichaam wordt omgezet naar vitamine A. Een klein handje abrikozen staat al gelijk aan 35% van de aanbevolen vitamines per dag.


3. De banaan

Een banaan bevat maar liefst 105 calorieën. Heb je last van spierkramp neem dan een banaan en je zult zien dat het minder word.

4. De zwarte bes

Een grote bak zwarte bessen bevat maar 74 calorieën. Deze vrucht bezit 10 gram vezels per bakje, dit is dus al ruim 1/3 van wat een persoon per dag nodig heeft.

5. De blauwe bes

Een bakje blauwe bessen bevat ongeveer 80 calorieën. Blauwe bessen zijn erg gezond, want ze helpen ons afweersysteem. Blauwe bessen maken het namelijk lastig voor bacteriën om ons lichaam binnen te dringen.



6. De kers

Een bakje kersen bevat maar 84 calorieën. Kersen zijn erg goed voor je hart en word beweerd dat het kanker voorkomt.

7. De grapefruit

Een grote grapefruit bevat maar 78 calorieën en is absoluut een vitamine C-bom.

8. De kiwi

Een kiwi bevat maar 46 calorieën en bezit ontzettend veel vitamine C en vezels.

9. De mango

Een grote mango bestaat uit maar 135 calorieën. Let wel op dat het suikergehalte hoog ligt dus heeft de mango wel met mate.


10. De sinaasappel

Ten slotte de sinaasappel die maar 61 calorieën bevat en een hoog vitamine C-gehalte, calicum en vitamine B.

Tijd om wat heerlijke fruitsoorten dus in huis te slaan waar ben jij heel erg gek op? Geef mij maar een mango of een banaantje.

Liefs Chantal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Miszbloggie. Mogelijk gemaakt door Blogger.

.

.

Twee zussen die hun passie delen over het schrijven en filmen van de dingen die gebeuren in ons leven.