dinsdag 7 april 2015

Tips om meer water te drinken


Over een aantal dagen ga ik beginnen met het Cambridge Weightplan en dat betekend 2,5 tot 3 liter water op één dag. Ik ben absoluut geen ster hierin dus ik was op zoek naar tips om meer water te drinken. Inmiddels heb ik er een aantal gevonden en ik dacht dat mijn lezers misschien ook wel meer water willen drinken dus daarom deel ik mijn gevonden tips ook met jullie.

Tip 1 - Flesje de gehele dag bij de hand houden

Dit is een tip die bij mij altijd werkt en vandaar dat ik hem ook op één zet. Als je de gehele dag het flesje water bij je hebt drinkt het ook een stuk sneller. Zodra hij leeg is leer het jezelf dan ook aan om het direct te vullen en voor je het weet is het tweede flesje ook alweer leeg. Zet het flesje op je bureau, doe hem in je handtas of bewaar hem in de auto.

Tip 2 - Drink voor elke maaltijd een glas water

Wij hebben minimaal 6 eetmoment op een dag: Ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, diner en tussendoortje. Als je voor elk eetmoment een glas water op drinkt heb je al zes glazen gedronken en ben je al op de goede weg om richting de 2 liter water te gaan per dag. Een voordeel van het drinken van een glas water voor elke maaltijd is dat je sneller vol raakt dus minder eet.


Tip 3 - Geef water een lekker smaakje met fruit

Het drinken van alleen kraanwater is misschien op een gegeven moment wel heel erg saai maar limonade toevoegen is ook niet ideaal. Tegenwoordig heb je heel veel varianten op water met fruit en zijn er zelfs speciale waterflessen voor te koop met een apart reservoir voor het fruit. Een paar schijfjes citroen, sinaasappel, aardbeien of komkommer doet al wonderen aan je saaie kraanwater.

Tip 4 - Gebruik een herinnering water app

Ja deze bestaan en zelf heb ik hem ook een tijd gebruikt en mij hielp het echt wel. Toets in de appstore water app in en je komt een aantal apps tegen die je kunt downloaden. Om de zoveel uur krijg je een herinnering om je mobiel dat je nog een glas water moet drinken. Zodra je een glas gedronken hebt kun je deze afvinken en gaan we weer door met de dag tot we genoeg gedronken hebben.


Tip 5 - Groenten of fruit met een hoog water percentage

Water krijgen we echt niet alleen maar binnen door water te drinken want het zit ook in genoeg groenten en fruitsoorten. Denk aan de zomerse watermeloen of een lekkere frisse komkommer.

Dit zijn vijf tips die het gemakkelijker kunnen maken om meer water te drinken. Ik denk dat het nog wel een opgave gaat worden voor me maar ik ga mijn best doen. Doordat je veel water binnen krijgt raak je namelijk je afvalstoffen kwijt en vliegen er weer wat onsjes vanaf.

Liefs Chantal

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Miszbloggie. Mogelijk gemaakt door Blogger.

.

.

Twee zussen die hun passie delen over het schrijven en filmen van de dingen die gebeuren in ons leven.