donderdag 28 mei 2015

Wat is er gezonder? Broodje kroket of een maaltijdsalade


Ik ben al vanaf dat ik een jaar of 10 was bezig met afvallen en nu op 22 jarige leeftijd ben ik nog steeds bezig want het blijft een strijd. Toch verbaas je je soms als je eten gaat vergelijken dat een "gezonde" maaltijdsalade uit de supermarkt toch niet zo gezond is en je dan nog beter kunt kiezen uit een broodje kroket. Ja het klinkt heel gek maar het is echt zo en daarom heb ik er nog een aantal op een rij gezet waar je je over zult verbazen.

1 - Broodje kroket of een maaltijdsalade (ceasersalade)

  • Broodje kroket bevat circa 399 calorieen
  • Maaltijdsalade (ceasersalade) bevat circa 650 calorieën

Ja wat een verschil in calorieën hé maar dit komt omdat een maaltijdsalade vaak weinig groente bevat en een dressing waar je U tegen zegt. Als je de dressing achterwegen laat scheelt het al een hoop calorieën maar dan is de salade ook niet eens meer zo lekker. 


2 - Eierkoek of een roze koek (55 gr) 

  • Eierkoek bevat circa 95 calorieën
  • Roze koek (55 gr) bevat circa 237 calorieën

Ja de koek die ik toch het lekkerst vind bevat ook gelijk de meeste calorieën dus die moeten we maar links laten liggen. Je zou denken dat een eierkoek veel calorieën bevat maar in heel veel diëten zoals bijvoorbeeld Sonja Bakker word dit echt gezien als een gezond tussendoortje. 

3 - Broodje kaas met margarine of een kom halfvolle yoghurt met 20 gram muesli

  • Broodjes kaas met margarine bevat circa 148 calorieën
  • Halfvolle yoghurt met 20 gram muesli bevat circa 298 calorieën

Natuurlijk is yoghurt met muesli zeker een gezonde keuze maar als je echt op de calorieën wilt letten zou je beter kunnen gaan voor een broodje kaas met margarine. Het is beide niet heel ongezond maar het gaat om de keuzes die je maakt. 


4 - Cappuccino met soja melk of Cappuccino met "gewone" melk

  • Cappuccino met soja melk bevat circa 40 calorieën
  • Cappuccino met "gewone" melk bevat circa 74 calorieën

Het is geen heel groot verschil dus bij deze zou ik zeker kijken naar jouw eigen voorkeur omdat in een cappuccino natuurlijk maar een kleine scheutje melk gaat. 

5 - Portie aardappelen, groente, vlees of een portie pasta ovenschotel

  • Aardappelen, groente, vlees bevat circa 285 calorieën
  • Pasta ovenschotel bevat circa 667 calorieën

Aardappelen worden vaak gezien als de dikmakers omdat ze veel koolhydraten bevatten maar hierin zie je maar dat je beter voor aardappelen, groente en vlees kunt gaan dan de pasta ovenschotel. 

Ik vond het erg leuk om deze vergelijkingen te zien want je gaat er dan toch meer over nadenken wat je naar binnen werkt. Het zal voor mij altijd lastig blijven om op gewicht te blijven maar we gaan na het Cambridge Weightplan dieet weer ons best doen. 


Liefs Chantal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Miszbloggie. Mogelijk gemaakt door Blogger.

.

.

Twee zussen die hun passie delen over het schrijven en filmen van de dingen die gebeuren in ons leven.