zaterdag 6 augustus 2016

Manieren om paprika toe te voegen aan je dagelijkse eetpatroon!


Vandaag gaan we het eens hebben over de paprika. Je kunt een paprika namelijk heel gemakkelijk toevoegen aan je dagelijkse eetpatroon en ik geef vandaag 5 tips. Met meer dan twee keer zoveel vitamine C als sinaasappelen en geen vet, suiker, koolhydraten en gluten hoort paprika absoluut thuis in elke gezonde keuken. Maar hoe ga je de paprika combineren in je alledaagse gerechten? Zelf ben ik paprika steeds meer gaan waarderen maar eerst vond ik het echt drie keer niks.

Neem in plaats van een appel een paprika

Een appel is een lekker en verfrissend tussendoortje maar kies in plaats van een stukje fruit voor een paprika. Nu zal je daar de eerste keren echt wel aan moeten wennen omdat een paprika niet mega zoet is maar als je een juiste koopt kan hij juist wel weer zoet zijn. Overigens paprika's kun je ook nog eens in de fruitmand bewaren waardoor je fruitmand ook niet zo leeg staat.

Neem in plaats van tomatensaus een paprikasaus

Als je aan pasta denkt komt er eigenlijk direct tomatensaus naar boven want dat maakt de pasta af toch? Maar wist je dat je deze Italiaanse klassieker ook gemakkelijk met gepureerde rode en groene paprika's kunt maken. Rooster de paprika's voor een nog intensere smaak!

Neem in plaats van smoothie fruit een paprika

Oké in smoothies kan je heel veel stoppen om het lekker en gezonder te maken maar een paprika kan daar dus ook daadwerkelijk bij helpen. De oranje paprika is namelijk de zoetste paprika van alle paprikasoorten dus echt een ingrediënt die in een smoothie past.

Neem in plaats van de standaard soepen eens een paprikasoep

We kennen ze allemaal wel groentesoep, kippensoep of tomatensoep. Zelf maak ik eigenlijk altijd tomatensoep omdat dit een recept is van de familie die heel goed bevalt hier thuis. Toch is het variëren van een soepje zeker aan te raden dus waarom niet eens een paprikasoep?

Neem in plaats van broodbeleg als extra toevoeging paprika

Over het algemeen is een broodje gezond helaas niet zo gezond als het woord beweerd. Paprika is een gezond broodbeleg voor een luxe sandwich of een snelle boterham. Lekker fris met bijvoorbeeld geitenkaas of vol van smaak op een warm broodje hamburger.

Een lekker wokgerecht is ook prima te maken met paprika erdoorheen of als je zelf kipshoarma maakt gebruik je gewoon extra rode puntpaprika. In welk gerecht gebruik jij vaak paprika of heb je nog tips laat het zeker weten.

Liefs Chantal

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Miszbloggie. Mogelijk gemaakt door Blogger.

.

.

Twee zussen die hun passie delen over het schrijven en filmen van de dingen die gebeuren in ons leven.